11 Mart 2016 Cuma

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİ NASIL YAPILIR?

                                ZENCEFİLLİ BİSKÜVİ




  Sevdikleriniz bisküviden vazgeçemiyor mu? Bari sizin yaptığınız ,yağından şekerinden emin olduğunuz enfes bisküvileri yesinler. Akşam çayın yanına bu tarifteki bisküvilerden koyun ve bisküvi ağızlarında erirkenki yüz ifadelerini sakın kaçırmayın. Çünkü  bir sonraki denemelerinizin  ilhamı işte tam da o ifadeler. Bana güvenin.

  Edindiğim bir yemek kitabını karıştırırken bu tarifi gördüm ve benim akşamki sürprizim bu bisküviler oldu. Okudum; 'kolay görünüyor ' dedim kendi kendime.  Malzemeler arasında tarçını görünce hayal kırıklığı yaşamadım değil ( beni tanıyanlar bilir tarçını pek sevmem). Ben yaparken tarçını sadece birazcık koklattım..Tadı mı tam benim istediğim gibi, tarçının baskın tadı ve kokusu yoktu.

  Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim,yemek dergilerindeki ya da kitaplarında ki her ekipman ve malzeme evinizde olmak zorunda değil. Biraz yaratıcılıkla alternatifler ortaya çıkabiliyor. Örneğin; merdane yerine büyük cam süt şişesi. Kalıp yerine bardak . Üzüm pekmezi yoksa dut pekmezi gibi. Neyse ilk deneme güzeldi ama şekil ve renk tatmin edici değildi . Ertesi akşam ikinci deneme, mükemmel sonuç ve evet bunu paylaşmalıyım düşüncesi. Gelelim tarifeee.....


MALZEMELER

  1.  3/4 Su bardağı un
  2.  1/2 çay kaşığından az toz tarçın
  3.  1/2 tatlı kaşığı toz zencefil  ( bu tarifte beni merakta bırakan malzemedir kendisi )
  4.  1/4 su bardağı pudra şekeri
  5.  3 yemek kaşığı soğuk tereyağı
  6.  1 yemek kaşığı dut pekmezi  ( tarifin orjinalinde üzüm pekmezi )
  7.  Bir fiske tuz.

YAPILIŞI

  Tarife kolları sıvamadan önce, mutlaka fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın. Unu,pudra şekerini, tuzu, toz tarçını ve zencefili mutfak robotına koyun ve yaklaşık bir dakika kesintisiz  çalıştırın. Tereyağını fındık büyüklüğünde keserek malzemelere ekleyip robotu tekrar aralıklı olarak çalıştırın. ( İşte burası önemli; malzemeler hamur haline gelmeden pekmezi eklemek gerekiyor. Yoksa pekmez hamura eşit dağılmayıp sizi biraz uğraştırabiliyor. Tecrübeyle sabittir.) 







   Malzemeler yukarıdaki fotoğrafta göründüğü gibi topak topak  olunca pekmezi ekleyip, robotu hamur bıçağın etrafında toplanana kadar yaklaşık 2-3 dk çalıştırın. Pekmez eşit dağılmadıysa kaşık yardımıyla karıştırıp, robotu tekrar kısa bir süre çalıştırın.

   Hamuru iki parça pişirme kağıdının arasına koyup, merdane yardımıyla 3mm kalınlığında açın. ( Tarifin bu kısmını okuduğumda;' yok artık 3 mm mi?' demiştim ki yanında 22 ye 28 cm boyutunda kelimelerini gördüm. Üşenmedim odadan mezura alıp, açtığım hamurun boyutunu ölçtüm. İstenen boyuta ulaşınca da  metal kalıpla bisküvilere şekil verdim. )







   Önceden ısıttığınız fırına şekil verdiğiniz bisküvileri koyun. Fırının büyüklüğüne ve sizin tercihinize göre pişirme süresini ayarlayabilirsiniz. ( Ben ilk denemem de, tarifte 13-15 dk dediği için 13 dakika pişirdim fakat fırın küçük olduğundan rengi biraz koyu oldu. ) Renginin hafif kahverengi olması makbul . (İkinci denememde 10 dk pişirdim . Sonuç tam istediğim renkte ve tatta idi . ) Fırından çıkardıktan sonra, en az bir saat tepside soğumaya bırakın. Afiyet olsun..






  Bu tarifi, internette bonfile tarifi ararken rastladığım bir Bloggerın kitapından kendi damak tadıma göre uyarladım.  Merak edenler için kitabın adı; 'Cafe Fernando', yazarı Cenk Sönmezsoy.  Öyle görünüyorki bu kitaptan pek çok tarif denenip , bloğumda paylaşılacak.

   Unutmadan, bisküvileri buzdolabında bir hafta  ya da buzlukta iki ay boyunca saklayabilirsiniz.  Hatta  cheese kek yaparken yulaflı bisküvi yerine robottan geçirdiğiniz bu bisküvileri kullanabirisiniz. Ben henüz denemedim ama mutlaka deneyeceğim . Bir sonraki tarifte buluşmak üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder